Korkiakoski Merja
opinto-ohjaaja
Tutkintoon valmentava koulutus
TUVA eli tutkintoon valmentavan koulutuksen valintaperusteet
Voit hakea koulutukseen yhteishaussa tai jatkuvan haun kautta verkkosivuiltamme. Kysy joustavaa aloitusmahdollisuutta Merja Korkiakoskelta(avautuu uuteen ikkunaan) | 044 7704 699
TUVA-koulutuksessa voit tutustua eri koulutusaloihin ja löytää itsellesi sopivan ammatin. Voit myös kehittää valmiuksiasi lukio-opintoihin. TUVA-opintojen yhteydessä sinulla on mahdollisuus parantaa suomen kielen taitoasi.
Koulutuksen aikana voit korottaa perusopetuksen arvosanoja ja/tai suorittaa ammatillisen koulutuksen tai lukiokoulutuksen opintoja. TUVA:n aikana suoritetut ammatillisen tai lukiokoulutuksen yhteiset aineet huomioidaan tutkinnon suorittamisessa, kun hakeudut näihin opintoihin.
TUVA-koulutuksen laajuus on 38 viikkoa ja suoritusaika on enintään yksi vuosi. Voit kuitenkin osallistua TUVA-koulutukseen myös lyhyemmän ajanjakson omien tavoitteidesi mukaisesti ja siirtyä joustavasti ammatilliseen koulutukseen tai lukiokoulutukseen.
Koulutuksen aikana suoritetaan kaikille yhteinen opiskelu- ja urasuunnittelutaitoihin keskittyvä koulutuksen osa. Lisäksi tarjolla on useita valinnaisia koulutuksen osia, joiden avulla voit vahvistaa perustaitoja ja arjen taitoja.
Opinnot toteutetaan henkilökohtaisen opiskelusuunnitelman mukaisesti ja ne koostuvat sekä lähiopetuksesta että työelämässä tapahtuvasta oppimisesta.
Tutustu alaan: Tuva
Jatkuva haku
20.01.2025
10.02.2025
10.03.2025
14.04.2025
12.05.2025
enintään 1 vuosi
38 viikkoa
Maksuton
Hyvoninkatu 1
24240 SALO
Näytä kartalla
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Evästeistä osa on välttämättömiä, ja osaa käytetään analytiikka- tai markkinointitarkoituksiin.
Lue lisää Evästekäytännöt-sivulta.
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Evästeistä osa on välttämättömiä, ja osaa käytetään analytiikka- tai markkinointitarkoituksiin. Valitse tästä, mitkä evästeet sallit.
Välttämättömiä sivuston teknisen toiminnan kannalta.
Keräävät sivuston käytöstä anonyymia tietoa, jota käytetään sivuston ja sen sisältöjen kehittämiseen.
Käytetään esimerkiksi mainonnan kohdentamiseen.